آموزشفناورینرم‌افزار

راهنمای گام به گام نحوه ایجاد امضا pdf در رایانه

امضا PDF یکی از مواردیست که یادگیری آن، امروزه جز موارد ضروریست زیرا دنیا به سمتی پیش می‌رود که مقالات رسمی بیشتری به اسناد PDF تبدیل می‌شوند. اما آیا با روش درج امضا روی فایل PDF آشنا هستید؟

چیزی که می‌تواند کپی رایت را حفظ کند، داشتن امضا برای اینگونه اسناد است. شما می‌توانید این کار را با آموزشی که امروز در وبسایت آلومگ برای شما فراهم کرده‌ایم انجام دهید؛ البته یک روش پر دردسر این است که: آن اسناد را چاپ کنید، آنها را امضا کنید، و سپس آنها را دوباره در رایانه خود اسکن کنید یا می‌توانید با استفاده از آموزش ما یک امضای دیجیتال ایجاد کنید و آن را مستقیماً روی PDF قرار دهید.

آموزش فلوت کلیددار

ویندوز قابلیت امضای PDF داخلی را مانند مک ارائه نمی‌دهد. با این حال، می‌توانید از مرورگر داخلی ویندوز، مایکروسافت اج، برای امضای یک سند PDF استفاده کنید. همچنین برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارد که می‌توانید آنها را دانلود کنید و از این قابلیتشان استفاده کنید.

در این مقاله، ابتدا به نحوه استفاده از Edge برای اضافه كردن امضا به پی دی اف می‌پردازم، و سپس با استفاده از Adobe Acrobat Reader DC، که PDF Reader رایگان Adobe است، همین کار را انجام می‌دهیم.

روش‌های اضافه كردن امضا به پی دی اف

1. گذاشتن امضا در PDF با مایکروسافت EDGE

برای انداختن امضا روی فایل PDF با استفاده از مایکروسافت اج مراحل زیر را دنیال کنید:

  1. فایل PDF خود را در فایل منیجر پیدا کنید. روی فایل کلیک راست کرده و با استفاده از Microsoft Edge آن را باز کنید.
  2. فایل در PDF Reader Edge باز می‌شود. روی نماد Draw کلیک کنید (شبیه یک مداد رو به پایین است).
  3. اگر صفحه لمسی دارید، به طور خودکار گزینه Draw with Touch را فعال می‌کند (آیکون آن شبیه یک دست است).
  4. از مکان نما (یا اگر صفحه لمسی دارید، از انگشت خود) برای امضای PDF استفاده کنید و سپس سند را ذخیره کنید.
    گذاشتن امضا در pdf با مایکروسافت EDGE

بهتر است بدانید که شما می‌توانید یک PDF را در Edge امضا کنید، اما نمی‌توانید امضای خود را ذخیره کنید.

درست است که این مورد یک راه خوب و سریع برای امضا PDF است، اما یادتان باشد که به این معنی هم است که شما باید هر بار برای هر سندی این فرآیند را طی کنید. پس طبیعتاً اگر بتوانید به سادگی امضای خود را در سند قرار دهید، به طوریکه نیازی به تکرار فرایند امضای PDF نداشته باشید، قطعاً کارتان بسیار ساده‌تر و راحتتر خواهد بود.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که امضایی را بنویسید، از آن عکس بگیرید و آن را به صورت PDF یا فایل گرافیکی دانلود کنید. دومین راه حل هم در مورد بعدی توضیح داده می‌شود:

2. امضا pdf با ADOBE ACROBAT READER DC

برای اضافه کردن امضا به پی دی اف از طریق این روش، ابتدا باید Adobe Acrobat Reader DC را دانلود کنید.

اینکه ادوبی شما را تشویق به دانلود برنامه‌های اضافه می‌کند، حس چندان خوبی ندارد؛ بنابراین مطمئن شوید که علامت تمام نصب‌های اضافی را که ممکن است در صفحه ظاهر شوند برمی‌دارید.
  1. پس از کلیک بر روی “Download Adobe Reader”، می‌توانید با کلیک بر روی فایل EXE دانلود شده، نصب را شروع کنید.
    دانلود adobe reader
  2. ایده خوبی است که قبل از دانلود Acrobat Reader، علامت پیشنهادات تبلیغاتی Adobe را بردارید.
  3. پس از نصب، Acrobat Reader باز می‌شود. در پنجره اصلی به دنبال «پر کردن فرم و ثبت نام» بگردید.
    امضا pdf
  4. روی آن کلیک کنید و سپس روی «انتخاب فایل» کلیک کنید تا یک فایل PDF را برای کار انتخاب کنید.
  5. همچنین، می‌توانید ابتدا فایل را باز کنید (با رفتن به مسیر «File» و سپس «Open»)، حالا به پایین بروید تا به «Fill & Sign» در ستون سمت راست برسین و روی آن کلیک کنید.
    اضافه كردن امضا به پی دی اف
  6. یک پنجره جدید شما را به «پر کردن و امضا کردن فرم‌ها یا امضای آنها از دیگران» دعوت می‌کند. بر روی دکمه «انتخاب فایل» کلیک کنید و سند خود را از فایل منیجر انتخاب کنید.
  7. قبل از اینکه اسناد شما در آکروبات ظاهر شوند، احتمالاً یک پاپ آپ دریافت خواهید کرد که شما را به «دریافت سریع اسناد با Adobe Sign» دعوت می‌کند، که به شما امکان می‌دهد حداکثر دو سند را هر 30 روز به صورت رایگان برای امضا ارسال کنید. اگر این همان کاری است که تمایل دارید انجام یدهید، بهتر است بدانید که باید برای «Acrobat PDF Pack with e-sign» سالانه 120 دلار هزینه پرداخت کنید. در حال حاضر، می‌توانید پاپ آپ را حذف کنید.
  8. حال سند شما در آکروبات ظاهر می‌شود. باید یک “Ab” کوچک در کنار مکان نما شما وجود داشته باشد. اگر نه، بررسی کنید تا مطمئن شوید نماد «پر کردن و امضا» در سمت راست برجسته شده است. این مورد به شما امکان می‌دهد با تایپ نام خود، امضا pdf را انجام دهید. اگر می‌خواهید با کشیدن، امضای خود را انجام دهید، یا امضای تایپ شده یا کشیده را ذخیره کنید، روی «Sign Yourself» در نماد بالای صفحه اصلی ضربه بزنید.
    گذاشتن امضا در pdf
  9. سپس شما گزینه «افزودن امضا» یا «افزودن موارد اولیه» را خواهید داشت. در حال حاضر، روی «افزودن امضا» کلیک کنید.
  10. یک پنجره سه راه برای امضا زدن روی pdf در اختیار شما قرار می‌دهد: نام خود را تایپ کنید (Adobe چندین فونت دست‌نویس را در اختیار شما قرار می‌دهد)، امضای خود را بکشید (یا با استفاده از صفحه لمسی یا مستقیماً روی صفحه لمسی)، یا بارگذاری تصویری از امضای شما. اگر نمی‌خواهید دوباره برای فایل بعدی همین مراحل را طی کنید، مطمئن شوید که گزینه «ذخیره امضا» علامت زده شده است.
    امضا در پی دی اف
  11. پس از زدن «اعمال»، سند PDF شما برمی‌گردد. امضای جدید خود را در جایی که می‌خواهید روی سند قرار دهید و کلیک چپ کنید. سپس در صورت تمایل می‌توانید اندازه یا جای امضا را تغییر دهید.
    چگونه با adobe reader امضا بزنیم؟

به همین راحتی، گذاشتن امضا در pdf را تجربه کردید!!

اکنون، اگر می‌خواهید امضای خود را به یک PDF اضافه کنید، فقط سند خود را با استفاده از Adobe Acrobat Reader باز کنید و روی نماد «Sign yourself» کلیک کنید. سپس می توانید امضای ذخیره شده خود را انتخاب کنید و آن را در جایی که به آن نیاز دارید در سند PDF خود قرار دهید. (گزینه “Add Initials” دقیقاً به همین شکل عمل میکند، اما فضای کمتری به شما می‌دهد، بنابراین فقط می‌توانید حروف اول را اضافه کنید.) اگر هم می‌خواهید امضای خود را تغییر دهید، فقط روی علامت “minus” در کنار امضا کلیک کنید و دوباره امتحان کنید.

امضا pdf

استفاده از نرم افزارهای جانبی برای امضا کردن پی دی اف

بهتر است بدانید که Adobe Acrobat Reader DC تنها برنامه ای نیست که می‌توانید برای خواندن ویا ویرایش یک سند PDF از آن استفاده کنید و امضا در پی دی اف را با آن تجربه کنید.

برنامه‌های متنوع دیگری با نسخه‌های رایگان وجود دارد که به شما امکان می‌دهند کارهای اولیه PDF مانند HelloSign، eSign و SignWell را انجام دهید. با این حال، اکثر این نسخه‌های رایگان با محدودیت‌هایی همراه هستند، برای مثال، SignWell به شما امکان می‌دهد تا سه سند در ماه ثبت نام کنید، در حالی که eSign به شما اجزاه میدهد تا دو سند در روز را پردازش کنید. Adobe Reader هیچ محدودیتی در توانایی شما برای امضای اسناد ندارد، اما اگر می‌خواهید یک PDF ایجاد کنید یا آن را به فرمت دیگری اکسپورت کنید، باید نسخه Pro را دریافت کنید.

اگر شما نیز برنامه معتبری برای امضا pdf می‌شناسید، خوشحال می‌شویم که آن را در قسمت کامنت‌ها به اطلاع ما و دیگر مخاطبان برسانید.

theverge

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

متاسفیم، لطفا افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات خود را غیر فعال کنید یا سایت ما را در لیست سفید قرار بدین :(